• Sitemizde hiç bir şekilde yasa dışı bahis ve kumar oynatılmamaktadır! BahisBonuslari.NET Sitesi, Türkçe dilini kullanan ve Türkiye dışında yaşayan kişileri bilgilendirmek amacıyla düzenlenmektedir. BahisBonuslari.NET sitesinde tanıtılan bahis firmaları Türkiye Cumhuriyeti kanunlarınca yasal olmayabilir, Türkiye'de ikamet eden ve paylaştığımız iddaa tahminlerini takip eden kişiler Sportoto bayileri olan; Bilyoner, Nesine, Tuttur, Birebin, Misli ve Oley web sitelerinden bahis yapmalıdır. Digitürk ve D-Smart gibi platformların sahip olduğu telif haklarından ötürü sitemizde yayınlarına yer verilmemektedir.

    Skype : live:.cid.a929326185b46229

Döneminin en iyisiydi: İşte Kaş'taki batık savaş uçağının son hali

aykut

New member
Döneminin en iyisiydi: İşte Kaş'taki batık savaş uçağının son hali

Antalya açıklarında İkinci Dünya Savaşı'ndan kalma savaş uçağı batığı bulunuyor. İngiliz gemileri tarafından düşürülen İtalyan bombardıman uçağını, bir su altı belgesel yapımcısı görüntülendi. Batığın zamana direnemediği ve metal yığını haline geldiği görüldü.

TGyVy1yVv0esR49aHtT78A.jpg

Kaş ile Kızılhisar (Meis) Adası arasındaki "flying fish" dalış noktasına tekneyle açılan su altı belgesel yapımcısı ve görüntü yönetmeni Tahsin Ceylan, burada dalış gerçekleştirdi.
z3EAv9Zr5EuFtLTQnL3i5A.jpg

Bu noktadaki görüntüleri kaydeden Ceylan ve beraberindeki ekip, İngiliz gemilerinin uçaksavar atışıyla denize düşen, 1935 model İtalyan yapımı "Savoia-Marchetti SM. 79 Sparviero" üç pervaneli bombardıman uçağının son durumunu gözlemledi ve kayıt altına aldı.
_iuT3F_hI0Wnaj6XnO09Cg.jpg

Su altı belgesel yapımcısı ve görüntü yönetmeni Tahsin Ceylan, yaptığı açıklamada, söz konusu noktaya daha önce 2008, 2010 ve 2014 yıllarında daldığını belirtti.
684GgXGteUu5AEfL49wSyA.jpg

Son olarak dalış eğitmeni Oray Ercan ile bir dalış daha gerçekleştirdiklerini anlatan Ceylan, "Uçak, bu derinliklerde 58-73 metre aralığında bulunuyor. Bu derinliklere güvenliğimiz için sportif dalış disiplini yerine karışım gaz dalışları yani teknik dalış ile iniyoruz. Son dalışımızdan bu yana tarihin sessiz tanığı uçağımız da zamana direnememiş ve birinci motorun üç pervanesi, ikinci motorun bir pervanesi oksidasyon sonucu kopmuş. Üçüncü motorun bir pervanesi ise kopmak üzere. Gövde kısmı ve kuyruk ise artık yok. Sadece bir metal yığıntısı." diye konuştu.
10N14yl9RU-U7dD0h63DAA.jpg

Ceylan, söz konusu uçağın dönemin en başarılı bombardıman uçağı olarak bilindiğini belirtti.
Cn4hHmi6akqtqJ6POnDCKA.jpg

Muhtemelen Rodos'taki üssünden kalkan uçağın son uçuşundan sonra geri dönemediğini aktaran Ceylan, "Paraşütle atlayan pilotun da açılan uçaksavar ateşi ile havada vurulduğu ifade edilmektedir. Balıkçılar tarafından bulunan ve Kaş'a gömülen cesedinin daha sonra İtalyan yetkililer tarafından çıkartılarak ülkesine götürüldüğü bilinmektedir." dedi.
Jw-ok7S7k0usFOWQcP9bMw.jpg

Ceylan, Türkiye'nin, su altı kültürel varlıkları bakımından çok zengin olduğunu, özellikle Birinci Dünya Savaşı batıklarının öne çıktığını bildirerek, "Yani Çanakkale; 110 yıldır dalışa yasak olan batıkların önemli bir bölümü, Tarihi Alan Başkanlığının kurulması ve yoğun gayretleri sonucu dalışa açıldı. Ancak batıklar zamana direnemiyorlar." ifadelerini kullandı.
HWztXxPxp0y2x0Asby2Wvg.jpg

Dalış eğitmeni Ercan da insan eli değmeyen batıktaki yıpranmanın doğal olduğunu dile getirdi.
4Qfp5r_JUk-roa38sL2fhQ.jpg

RCd3Cwf430eyPovbe56KQA.jpg

wPCzQ3pU1EK_uOt2se1huA.jpg

6f6UJXd03kKdeTQVR4zOuw.jpg

sHi2JyDXlU-W_8DwxMRopA.jpg
 
Üst